Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wát een dag. Pff ik ben gesloopt, wel op een positieve manier.
Ten eerste ging de vlucht naar Londen heel soepel, zelfs de Big Ben en Londen Eye nog mooi gespot vanuit de lucht. Van 16.00 tot 21.30 gewacht op het vliegveld, wat iets saaier was dan gedacht maar dat ging met een lekkere salade, een kop koffie en chocolade ook prima. Een uur van tevoren werd mijn gate bekendgemaakt en om half 10 zat ik goed en wel op stoel 49G, ready for take off!
De lange zit van meer dan 11 uur viel ook mee gelukkig, aangezien ik een paar uur heb geslapen, een film heb gekeken en nog heb gekletst met een oud Canadees vrouwtje naast me. Zij was al drie dagen aan het reizen naar Kaapstad en ze kon niet slapen in het vliegtuig, dus ik had niks te klagen;)
Na landing werd ik opgewacht door een medewerker van African Impact, de partnerorganisatie van Activity International. Hij is, zoals veel medewerkers en vrijwilligers, Engels en hij zorgde er meteen voor dat ik me op mijn gemak voelde en veilig bij het vrijwilligershuis ben aangekomen; waar we onderweg hebben kunnen genieten van de prachtige Devil's peak, Table Mountain en Lion's head.
Toen ik aankwam, ging ik meteen mee met de andere nieuwe vrijwilligers voor een drankje, nog zonder mijn koffers te hebben uitgepakt. De rest van de dag bestond eigenlijk uit informatie, luisteren, gegevens doorgeven, nog meer info en nog meer luisteren.
Ik heb al een goede klik met de drie andere nederlandse meiden, waarvan ik met twee op eenzelfde kamer lig en met hen ook op dezelfde projecten zal gaan werken. Erg fijn en gezellig!
Verder was het vandaag 28 graden, heerlijk, en het huis is superchill en gezellig en veilig.
Mijn verhaal is alweer langer dan de bedoeling was, maar dat komt natuurlijk door de indrukken van vandaag. Morgenochtend ga ik voor het eerst naar een project, naar het 'Fikelela Children's Home', waar ik me ga focussen op het verzorgen van kindjes van 0-3. Helaas mogen daar alleen de laatste dag foto's gemaakt worden, wat hier op alle projecten gevoelig ligt. Natuurlijk maakt dit ook weer niet heel veel uit, want ik word toch wel verliefd en zal ze me toch wel herinneren. Ik ben benieuwd en heb er heel veel zin in!
Maar eerst nog even goed slapen, want wat ben ik moe.

Groetjesss X Laura

  • 06 Oktober 2014 - 21:36

    Sanne:

    Wauw! Fijn te horen dat je zo goed bent ontvangen daar en dat je de eerste contacten al gelegd hebt! Ik had trouwens niet anders verwacht Lau...
    Heel veel plezier met je eerste project morgen,
    xxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2014 - 23:22

    Koen:

    TOP! let the adventure begin! Veel succes en bovenal geniet!

  • 07 Oktober 2014 - 07:55

    Sam:

    Hey lau super leuk voor je dat je al vriendinnen hebt
    Heel veel suc6 en tot over 6 weken
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Sam

  • 07 Oktober 2014 - 10:52

    Johan De Groot (opa):

    Hallo Laura, we hebben je eerste reisverslag gelezen en vinden het super dat het zo goed gegaan is.
    We wensen je veel plezier in je werk wat je daar verricht en zullen proberen om je te volgen op deze side.
    Liefs van Opa en Oma.

  • 08 Oktober 2014 - 21:30

    Cindy:

    Nou fijn dat je een goede reis hebt gehad
    En al een fijne en gezellige eerste ontmoeting!
    De tijd zal wel voorbij vliegen:)
    Nou ik wacht op je volgende verslag
    Xx xx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Kaapstad en Tuinroute

Recente Reisverslagen:

18 November 2014

THE END

12 November 2014

Waaaaah

11 November 2014

maandag en dinsdag- tour

09 November 2014

veel te vertellen

05 November 2014

einde projecten is in zicht
Laura

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10460

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 17 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: