Chilled to the max - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu Chilled to the max - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

Chilled to the max

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

NICE DAY. Om half 10 vertrokken naar de Old Biscuit Market in Woodstock(buurt naast Obs). Goede verhalen over gehoord en niets was minder waar. Er was ons gezegd niet te ontbijten en het was maar goed dat we dat niet hadden gedaan. Er waren allemaal standjes met de meest heerlijke dingen: zoet, hartig, vlees, vis, drankjes, broodjes, warm, koud; allemaal heerlijk! Er waren ook kleding-/souvenirwinkels, dus we konden het afwisselen en vanalles proeven. Het was natuurlijk wel toeristisch en om 12 uur was het ook een stuk drukker! Toen zijn we ook gegaan, want we hadden tickets voor Robbeneiland!!
De boot naar Robbeneiland vertrok vanaf Waterfront en we moesten natuurlijk eerst lang in de rij. Eenmaal op de boot was het weer genieten. Het was de hele dag perfect weer: strakblauwe lucht, zon en rond 28 graden! Windje door de haren en lekker kletsen. Op het eiland konden we meteen een bus is die ons het eiland over reed, want er wonen ongeveer 400 mense en er is dus meer dan alleen de gevangenis waar oa Mandela vastzat.
Na de busrit kregen we een rondleiding door de gevangenis door een ex-gevangene(5 jaar vastgezeten). Tof, maar moeilijk voor te stellen hoe het was in de tijd van Apartheid.
Rond 6 uur terug bij Waterfront, waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken(verse Angelfish).
Al met al hele goede dag! Echt genoten! Morgenochtend paragliden, woeeh spannend! Zin in!

• 19 Oktober 2014 - 11:04

Petra:

Hoi Lau,
    Wat maak je veel mee!
    Enne.......als je zo blijft genieten van al die lekkere dingen
    Zien we je misschien wel terug als zo'n gezellige dikke african mama haha!