Simpele update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu Simpele update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

Simpele update

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee hee!

Geen "bijzondere" dagen gehad, maar wel een paar leuke dingen te vertellen. De afgelopen dagen bij Fikelela waren best hetzelfde, voor zover dat kan met werken in een kinderopvang. De kinderen zijn op de een of andere manier tevreden met wat ze aan het doen zijn en kunnen zich niet altijd concentreren op de activiteiten. Het is ook mooi weer geweest en ze vindenhet prima om zelf buiten te spelen. Vandaag waren Bex en ik bijvoorbeeld als enige twee samen hand in hand aan het dansen en we moesten zelf heel hard lachen om hoe stom dat eruit moest zien haha. Normaal werkt muziek altijd, maar ook dat was even niet interessant blijkbaar. Toch was het spelen met zand gisteren weer een groot succes(natuurlijk werd het nogsteeds gegeten), hindernisbaan ging beter dan de vorige keer en structure play(spiegels/glitterflessen) blijven ze ook leuk vinden!
Een meisje is al wel een paar dagen in het ziekenhuis omdat ze wormen heeft. Ze moest de dagen ervoor al een paar keer overgeven, dus heel zielig. Zij is er ook nog niet lang en heeft denk ik iets heel heftigs meegemaakt, want ze toont amper emotie en blijft staan/zitten waar ze is totdat je haar meeneemt. Ik hoop dat ze snel weer terugkomt bij Fikelela!

Iets vrolijker nieuws: gisteren bij GAPA heb ik twee briefjes gehad van twee verschillende meisjes. Op eentje staat:' i love you somuc. Thank you so much mylove. Thank you. Gapa'
En op de andere staat aan de ene kant een heel verhaal in Xhosa en op de andere kant: 'i love you so much. I miss you my friend'.
Zo lief, ookal zeggen ze dat hier heel snel tegen iemand. Ze vinden iedereen lief en friend en love you etc. Maar blijft schattig en heb de briefjes bewaard.

Vandaag bij Home from Home deden we een spel dat wij ook kennen(familie!). Vijf categorieen(name, country, fruit/veg, musician en animal) en dan een letter kiezen en met die letter de categorieen invullen. Ging heel goed, maar ze zijn ook erg competatief en daardoor alleen maar aan het schreeuwen en afkijken haha. Hoort erbij.
Na het eten vandaag zijn Florence en ik een rondje in Obs park gaan hardlopen, heerlijk; luxe met Devil's peak als uitzicht.

Aangezien paragliden niet doorging, heb ik maar meteen een grotere stap gemaakt en besloten om zondag te gaan skydiven, oftewel paraschutespringen. Waah, hoop dat ik het ook echt durf maar ik heb er wel zin in! Als je het toch ooit wil doen, is dit blijkbaar de stad en dat geloof ik meteen. Ze geven mooi weer aan voor het weekend, dus ik hoop dat de wind etc goed staat. Zaterdag ga ik met Flo een wijntour doen, ook heel veel zin in. Zo zie je ook weer een heel ander deel van de omgeving:)

Verder weinig nieuws. Het weer is bij jullie dus weer minder. Ik zag zelfs foto's van auto's tm banden in het water?! Hier lekker 28+ graden hoor hihi.
Doeii x

P.s. African Impact is aan het proberen het tripje voor de Grannies met de kids te regelen: een bezoekje aan het voetbalstadium. Hier is ook het WK gehouden en veel kinderen weten dus hoe het er ongeveer uitziet van tv, maar zijn er nog nooit geweest terwijl het in hun eigen stad is. Ik hoop dat het gaat lukken om het tripje te regelen!

  • 22 Oktober 2014 - 22:39

    Kitty:

    Wauw Laura, wat maak je een hoop mooie dingen mee. Waardevol, koester die momenten, ze kunnen later nog meer voor je betekenen.

  • 23 Oktober 2014 - 00:12

    Sanne:

    Hahaha...dat spel. Wereldberoemd, leuk! Opa en oma zullen trots zijn dat je zelfs daar het spel speelt dat we altijd bij hen deden. Super!
    Parachutespringen, ben je gek geworden ofzo. Spannend man, ik hoor heel graag hoe dat is geweest. Veel plezier! xx

  • 23 Oktober 2014 - 22:04

    Cindy:

    Nou idd hahaha gek! Ik raak in de python al in shock!
    Nou zal vast mooi geweest zijn, en het bekende spelletje doen aan de andere kant van de wereld hoe leuk!
    Hier moet de kachel al aan hoor,heerlijk herfstweer.
    Have fun lau! Kus van ons xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Kaapstad en Tuinroute

Recente Reisverslagen:

18 November 2014

THE END

12 November 2014

Waaaaah

11 November 2014

maandag en dinsdag- tour

09 November 2014

veel te vertellen

05 November 2014

einde projecten is in zicht
Laura

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 10466

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 17 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: