- - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu - - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

-

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello everyone,

Om maar te beginnen: helaas gaat het skydiven zondag niet door, omdat het volgeboekt is. Volgende week zaterdag wordt het nu waarschijnlijk, spannend! Hopelijk is het weer dan net zo goed als ze nu voor zondag aangeven.

Vanochtend bij Fikelela was heel erg leuk! Het ging beter dan de andere dagen. De oudere kinderen(een paar gingen om een of andere reden niet naar school) waren ook betrokken en dat zorgde voor minder afleiding bij de kleintjes. Ook de Duitse stagiairs deden mee met het zingen en zo begon de dag dus al goed. Oja, we doen altijd alleen engelse liedjes, maar Florence en ik kwamen deze week met het idee om 'In de manenschijn..' een keer te proberen. Dit deden we vandaag voor de derde keer denk ik en een meisje riep zelfs 'again!' toen we het vandaag weer hadden gezongen, dus dat was heel leuk om te horen.
Daarna kwam de moeder van een van de stagiairs op bezoek en zij had heel veel spullen meegenomen, waaronder bellenblaas. Dit wilde ik eerst ook meenemen, maar ze hadden mij aangeraden om alles hier te kopen om de lokale economie ook te steunen. Misschien ga ik het nog kopen ergens. Nu bleek dus dat ze het helemaal geweldig vonden. Haha Angela en Ovayo waren zo schattig. Bex en ik lagen helemaal dubbel om hoe ze spugend probeerde te blazen. Het lukte uiteindelijk wel en ze vonden het geweldig.
Omdat ze door al dat speelgoed een beetje onrustig waren, begonnen we met structure play, ook nogsteeds een succes. We sloten af met verf en dan zelfs verf op de handjes(en op die van ons natuurlijk ook) en dan een handafdruk maken op het papier. Dit is een supergave "poster" geworden enwe hebben het opgehangen in de speelruimte. Trots op! De mama's vonden het ook heel lief.
By the way, ik heb nog niks verteld over Ongeziwe bedacht ik me en dit is wel een leuk verhaaltje. Hij is namelijk ten eerste de vrolijkste en gelukkigste peuter die ik ooit heb gezien. Hij ziet er lekker gezond stevig uit en heeft twee kleine ondertandjes die je ziet als hij lacht, wat hij eigenlijk de hele tijd doet. Toen ik 2,5 week geleden voor het eerst bij Fikelela was, kon hij net rechtop zitten en wat kruipen. Nu kan hij zich optrekken aan tafeltjes en benen en zelfs lopen als je zijn handjes vasthoudt. We zijn nu bezig te proberen hem zelf te laten staan en lopen. Ik hoop heel erg dat ik dat nog kan meemaken!!

Tussen de middag weer bij het look-out point gegeten en daarna naar de meeting bij GAPA geweest. Eens in de zoveel tijd geeft African Impact een workshop voor/met de Grannies. Zodat we samen iets leren, wat goed is voor de band en wat de Grannies kunnen gebruiken als wij er niet zijn. Vorige keer was het origami vogels maken en nu was het mijn eerste workshop en deden we een paar salsamoves. Bex is salsadanseres als hobby en zij leerde ons een paar stapjes. Tof om met de Grannies te doen!
Bij de activiteiten hielp ik de jongeren met zakloopraces en rennen met een lepel met een knikker erop in de hand. Zo fanatiek en energiek waren ze weer, ongelofelijk! De middag natuurlijk afgesloten met dansen:)

Thuis lekker gedoucht(het waaide hard dus het zand zat overal) en gegeten. Vanavond weer naar onze "donderdagavond stamkroeg" haha, Forex, en daarvoor met een groep naar Obz cafe. Gezellie!

  • 23 Oktober 2014 - 21:16

    Mama:

    Jaja,allemaal stoere verhalen over parasailen en skydiven maar er komt niks van ;)) Dan ook maar in de shark cave Laura! Kus mam

  • 23 Oktober 2014 - 22:07

    Cindy:

    Nee idd lau gaat liever op kroegentocht hihi ;)
    Ben echt benieuwd naar je foto's xx

  • 23 Oktober 2014 - 22:19

    Dave:

    Mooie verhalen Laura dit vergeet je je hele leven niet.
    En de mensen zullen jou ook niet snel vergeten met jou positieve uitstraling ;)
    Take care of yourself, and have fun!!
    Groetjes Dave

  • 24 Oktober 2014 - 09:53

    Petra:

    Hoi Lau.
    Salsadansen swingt de pan uit!
    Ik zie het helemaal voor me met die dikke konten van die african mama's haha!
    Wat een gezelligheid allemaal!
    Mooi ook dat jullie van elkaar leren.
    X petra


  • 24 Oktober 2014 - 10:01

    Johan De Groot (opa):

    Hallo Laura,

    Gisteren geen tijd gehad om je bericht te lezen, je kunt het bijna niet begrijpen maar het was toch echt zo. Twee keer tussendoor naar Den Bosch, koen ging met vriendin naar de film en was natuurlijk te laat voor de bus zodoende. De garage ,de tuin etc. etc. afijn je weet wel . het zijn mooie verhalen die je ons stuurd, maar is het ook mogelijk om wat zon mee te sturen , want dat begint hier behoorlijk minder te worden .Ik sluit maar af,anders wordt het saai. Nou veel plezier in je werk voor het goede doel,en tot horens.

    Liefs Opa enOma

  • 24 Oktober 2014 - 18:19

    Laura De Groot:

    @mam: Haha, het weer is hier net zo wisselend als in Nederland dus kan er oprecht niks aan doen!! En als het goed is boeken ze nu voor volgende week. Ik ga het sowieso doen! Over shark cage diving heb ik zelfs serieus getwijfeld, aangezien crocodile cage diving toch niet in de tour blijkt te zitten:( maar haaien vind ik echt wel heel eng dus kleine kans dat ik dat doe;)

    @Opa: Ik hoor het al, druk druk weer! En ik ga mijn best doen om wat zon en warmte mee te nemen voor jullie! Hoewel ik er nu wel achter ben gekomen dat kerstmis net zo leuk is in de kou hoor! Het idee van kerst in de zomer blijft raar;) Groetjes!

  • 27 Oktober 2014 - 11:01

    Annemiek:

    Hey lau! !
    Wat gaat de tijd toch snel en wat heb je toch al veel beleeft! !
    super allemaal! ! Ben benieuwd ook naar foto's als je weer terug bent!
    vergeet niet te zwaaien als je ah skydiven bent! haha! !
    Veel liefs and have fun! ! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Kaapstad en Tuinroute

Recente Reisverslagen:

18 November 2014

THE END

12 November 2014

Waaaaah

11 November 2014

maandag en dinsdag- tour

09 November 2014

veel te vertellen

05 November 2014

einde projecten is in zicht
Laura

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 10471

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 17 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: