weekend weekend en maandag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu weekend weekend en maandag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

weekend weekend en maandag

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi lezers:)

Wat een heerlijk weekend gehad weer! Ten eerste waren de meatballs vrijdag echt delicious! We aten ze met salade en aardappelpuree en een lekker sausje, heel goed. We hebben daarna ook nog een leuke quiz gedaan over Zweden; liedjes raden, nummers gokken en tekenen. Dat hadden Fred en Marie ook heel tof gedaan. Het huisfeestje ging niet door, maar we hebben wel met een aantal een goede stapavond gehad op Longstreet.
Iets te goed eigenlijk, want zaterdagochtend hadden we ons een beetje verslapen voor, jawel, de wijntour! Haha nog licht in onze koppies waren Florence en ik de laatste twee die werden opgehaald. Het klinkt afgezaagd, maar ik heb weer zo genoten. Het was echt een chille dag! De gids sprak Afrikaans(Afrikaner, oftewel blanke man uit Zuid-Afrika) en hij was heel gezellig, de groep bestond uit ong 15 superaardige mensen, we zijn naar Annandale, Paarl en Stellenbosch geweest en in totaal naar 5 winefarms geweest. De eerste wijn dronken we om half 10(!) en bij elke farm kreeg je gemiddeld 7 wijnen om te proeven. Bij de eerste farm in Annandale kregen we biktong erbij om te proberen(heel lekker gedroogd vlees!), bij de tweede farm(in Stellenbosch) kregen we bij elke wijn een verschillend stukje chocolade om te proeven. Bij farm 3 hadden we lunch(braai natuurlijk, yum!), bij de vierde kregen we ook bubbels en dessertwijn om te proberen. De laatste farm was in Paarl en had prachtige tuinen en daar kregen we verschillende kaasjes bij elke wijn. Naast het proeven was de omgeving prachtig en kregen we ook genoeg info over de wijn zelf en het maakproces ervan. De wijntour was dus zeer geslaagd en je kreeg echt waar voor je geld!
Eenmaal thuis hebben we ons opgefrist en zijn naar Waterfront vertrokken om te eten met Silvia en Hilde. Zij hadden ons ook meer dan genoeg verhalen te vertellen over de tour die ik ook ga doen. Heb er dus nog meer zin in nu! Toen moesten we echt afscheid nemen en zijn Flo en ik weer samen naar huis gegaan. Zo gek als we waren zijn we nog even naar Longstreet gegaan die avond, waar we de meiden uit het huis hebben gemeet. Leukleuk!

Zondagochtend, helaas, heb ik mijn buddy Florence uitgezwaaid, omdat ze op tour ging. Gelukkig is ze volgende week nog wel weer in Kaapstad en gaan we samen nog wat dingen doen voor ik op tour ga. Ook al had ik weinig slaap gehad afgelopen dagen, ik kon daarna niet meer naar bed gaan dus ik ben gaan plannen wat te doen. Taxi gepakt naar Greenmarket square(toffe markt met souvenirs) en daarna rondgelopen naar Longstreet, Wale street, Company's gardens en uiteindelijk Bo-kaap. Hee

  • 27 Oktober 2014 - 20:42

    Mama:

    Spreuøk je nù behølve Afrikåėns ook Sweúøds, håhå!
    Volgens mij missen we nog een eindstukje van de blog. Morgen verder?

  • 28 Oktober 2014 - 09:22

    Petra:

    Heey Lieverd,
    Volgens mij missen we inderdaad een stukje van je blog,
    Misschien nog niet helemaal scherp na al die wijn haha.
    Maar je verhalen blijven leuk!
    Ben ook zo benieuwd naar je foto's,
    Misschien een leuk idee als je thuis bent om een middag of avond op tv "af te draaien"
    Dan heb je de belangstellenden in een keer gehad, en dan mag jij verslag doen .
    Ik vertel Sem ook over je werk en de kindjes, en hij vroeg zich af of je in een gevaarlijk land was enz enz, gelukkig kon ik zeggen dat je het er heel leuk hebt!
    Tot de volgende keer!
    X pee

  • 28 Oktober 2014 - 10:43

    Annemiek:

    wumizzzzuhnogunssstukkie....hik!!!!! hahha...fijne katerdagen!!

  • 28 Oktober 2014 - 11:06

    Johan De Groot (opa):

    Hallo Laura,
    Ik heb uit je verslag wel op kunnen maken dat je het nog steeds goed naar de zin hebt.
    Als je de volgende keer weer op wijntour gaat wil je dan op tijd even waarschuwen, het is namelijk
    nog al even vliegen om op tijd daar aanwezig te zijn ha ha ha. Verder veel succes met je missie en
    liefs van je Opa en Oma.

  • 28 Oktober 2014 - 16:19

    Laura De Groot:

    Nouuu haha niet grappig, ik had hem helemaal gemaakt maar hij heeft hem niet helemaal geupload;)!
    Nu staat hij er wel helemaal op als het goed is!

    En Petra, goed idee! Eerlijk gezegd heb ik alleen niet superveel foto's als je op vakantie zal maken denk ik, omdat je op veel projecten geen foto's mag maken en omdat ik vooral wil genieten van de dingen zelf. Maar zo'n avond is toch wel gezellig, dus prima idee om mijn verhalen te vertellen!

    Haha opa, we gaan gewoon nog een keer terug samen en gaan we naar alle wijnplaatsen die ze hebben want ze zijn allemaal mooi! :)


  • 01 November 2014 - 23:12

    Lenie:

    Hoi Laura,
    Net even je laatste verslagen gelezen!
    Heel herkenbaar. Zeker Biltong mee naar huis nemen, blijft heel lang
    Goed en heerlijk bij een wijntje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Kaapstad en Tuinroute

Recente Reisverslagen:

18 November 2014

THE END

12 November 2014

Waaaaah

11 November 2014

maandag en dinsdag- tour

09 November 2014

veel te vertellen

05 November 2014

einde projecten is in zicht
Laura

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 10468

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 17 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: