oeps nu totaal- weekend weekend en maandag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu oeps nu totaal- weekend weekend en maandag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

oeps nu totaal- weekend weekend en maandag

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi lezers:)

Wat een heerlijk weekend gehad weer! Ten eerste waren de meatballs vrijdag echt delicious! We aten ze met salade en aardappelpuree en een lekker sausje, heel goed. We hebben daarna ook nog een leuke quiz gedaan over Zweden; liedjes raden, nummers gokken en tekenen. Dat hadden Fred en Marie ook heel tof gedaan. Het huisfeestje ging niet door, maar we hebben wel met een aantal een goede stapavond gehad op Longstreet.
Iets te goed eigenlijk, want zaterdagochtend hadden we ons een beetje verslapen voor, jawel, de wijntour! Haha nog licht in onze koppies waren Florence en ik de laatste twee die werden opgehaald. Het klinkt afgezaagd, maar ik heb weer zo genoten. Het was echt een chille dag! De gids sprak Afrikaans(Afrikaner, oftewel blanke man uit Zuid-Afrika) en hij was heel gezellig, de groep bestond uit ong 15 superaardige mensen, we zijn naar Annandale, Paarl en Stellenbosch geweest en in totaal naar 5 winefarms geweest. De eerste wijn dronken we om half 10(!) en bij elke farm kreeg je gemiddeld 7 wijnen om te proeven. Bij de eerste farm in Annandale kregen we biktong erbij om te proberen(heel lekker gedroogd vlees!), bij de tweede farm(in Stellenbosch) kregen we bij elke wijn een verschillend stukje chocolade om te proeven. Bij farm 3 hadden we lunch(braai natuurlijk, yum!), bij de vierde kregen we ook bubbels en dessertwijn om te proberen. De laatste farm was in Paarl en had prachtige tuinen en daar kregen we verschillende kaasjes bij elke wijn. Naast het proeven was de omgeving prachtig en kregen we ook genoeg info over de wijn zelf en het maakproces ervan. De wijntour was dus zeer geslaagd en je kreeg echt waar voor je geld!
Eenmaal thuis hebben we ons opgefrist en zijn naar Waterfront vertrokken om te eten met Silvia en Hilde. Zij hadden ons ook meer dan genoeg verhalen te vertellen over de tour die ik ook ga doen. Heb er dus nog meer zin in nu! Toen moesten we echt afscheid nemen en zijn Flo en ik weer samen naar huis gegaan. Zo gek als we waren zijn we nog even naar Longstreet gegaan die avond, waar we de meiden uit het huis hebben gemeet. Leukleuk!

Zondagochtend, helaas, heb ik mijn buddy Florence uitgezwaaid, omdat ze op tour ging. Gelukkig is ze volgende week nog wel weer in Kaapstad en gaan we samen nog wat dingen doen voor ik op tour ga. Ook al had ik weinig slaap gehad afgelopen dagen, ik kon daarna niet meer naar bed gaan dus ik ben gaan plannen wat te doen. Taxi gepakt naar Greenmarket square(toffe markt met souvenirs) en daarna rondgelopen naar Longstreet, Wale street, Company's gardens en uiteindelijk Bo-kaap. Heel schattig om te zien, die gekleurde huisjes. Bo-Kaap is de moslimbuurt in Kaapstad en toen ik er liep, hoorde ik ook de moskee muziek. Dat maakte het helemaal af.
Na de grote wandeling geluncht in een hippe tapasbar, yum. Daarna weer een taxi gepakt naar Clifton beach om te slapen en genieten van het superweer. Daar waren ook een paar huisgenoten waar ik mee heb gemeet. Terug in het huis een lekkere frisse douche genomen en gegeten bij Obz cafe met een groep. Heerlijk en gezellig, zeker omdat Christie de volgende dag(maandag) wegging.

Inmiddels schrijf ik op dinsdag, ondat hij niet de hele blog heeft geupload. Heel irritant, maar ik ga dus ook nog een stukje over maandag schrijven. De ochtend begon iets anders, omdat Thulani laat was. Hij zou met de trein komen, maar iemand had de koperen kabels van de rails doorgeknipt en gejat. Dit was dus the happening voor mensen die van en naar Khayelitsha moesten gaan. Ook al waren we wat later bij Fikelela, het is allemaal goedgekomen. Als activiteiten hebben we gestempeld en mini-voetbal gespeeld met hoepels als goals. We hebben ook de beachballs gebruikt en het ging supergoed! Sommigen gooiden ze en de ouderen trapte de bal zelfs. Zelfs een mama ging even mee voetballen en ze vonden het allemaal geweldig. Heel leuk om te zien!
'S middags bij Home from Home stond de les in het teken van Road Safety en we hebben na de warming up game en de lunch een quiz gedaan. Ze vonden het erg interessant, zeker omdat er door de quiz een competatief element in zat. Wat ook grappig was, was dat de laatste vraag ging over de kleur van het licht als de auto achteruit rijdt. Ze geloofden allemaal niet dat het wit was en renden dus allemaal naar de auto toen we gingen. Gek genoeg was het ook meer oranje/geel door het glas en ze lachten ons natuurlijk uit toen haha. Nu onthouden ze dat natuurlijk wel en daar ging het om;)

Als avondeten had de kok Shecky heerlijke veggie chili gemaakt en daarna ben ik op tijd gaan slapen om nog wat uurtjes in te halen van vorige week.
Vanavond zal ik weer wat schrijven over vandaag, maar nu weer op naar GAPA!

  • 28 Oktober 2014 - 17:02

    Petra:

    Zeg Lau,
    Je bewaart deze verslagen toch wel?
    Want dat is superleuk om later na te lezen.
    Het is nu al : eten ,bidden .......en waar blijft het beminnen? Haha.
    X pee.




  • 28 Oktober 2014 - 17:28

    Laura De Groot:

    Ja zeker, ik krijg een back-up van elk verslag op mijn mail!
    Beminnen doe ik elke dag: Kaapstad en de kindjes! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Kaapstad en Tuinroute

Recente Reisverslagen:

18 November 2014

THE END

12 November 2014

Waaaaah

11 November 2014

maandag en dinsdag- tour

09 November 2014

veel te vertellen

05 November 2014

einde projecten is in zicht
Laura

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10462

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 17 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: