Peninsula tour! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu Peninsula tour! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

Peninsula tour!

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello hello

Wat een lieve reacties, dankjewel allemaal! De 80 was nog wel intenser, omdat je echt aan een stuk doorloopt. Maar dit klimmen maakte het ook wel echt zwaar. Ach heb het allebei gedaan hihi:) Het opstaan viel ook mee, maar dat zal morgen nog wel komen. 'S nachts had ik wel wat kramp gekregen in mijn benen.
En Annemiek, ik ga over vier weken inderdaad nog een reis maken(de Garden route), maar niet met dezelfde mensen. De meesten gaan al eerder weg, dus waarschijnlijk doe ik die met mensen van verschillende organisaties.

Gisteren schreef ik jullie dat ik nog wat meer zou vertellen over het doneren aan GAPA, want we hebben de 3-peak challenge voltooid! Op de facebook pagina van 'The happy africa foundation' kunnen jullie eventueel meer zien over de challenge en daar staat ook de link om geld te doneren. Niks moet, zoals ik al zei, maar de Grannies waardeerden het al heel erg dat we voor GAPA gingen lopen en ik gun het ze allemaal, inclusief de kinderen natuurlijk.

Vandaag moesten we weer om 7.30 klaar staan, omdat we de Peninsula tour gingen doen met Thulani als gids. Thulani is chauffeur bij African Impact en gaat ook mee naar projecten. Hij kan ook Xhosa en vertelt ons vanalles over Kaapstad.
De ochtend was echt heel mistig; we reden de berg op en je zag helemaal niks beneden. Er ging een waas over de stad. Toen we langs de kust reden nog steeds, maar toen hadden we de halve marathon om naar te kijken, daar reden we langs.
Gelukkig klaarde het rond 9 uur weer op en kwam de zon tevoorschijn. De tour was verder echt genieten. Je gaat dan helemaal langs de kust via Hout bay naar beneden tot Kaap de Goede hoop, dan naar Cape point en dan terug omhoog naar Kaapstad via Boulders Beach(penguins). We zijn ook naar het memorial van Cecil Rhodes geweest. Hij was een Britse imperialist, zette veel projecten op om o.a. diamanten te verkrijgen en werd in 1890 minister-president van de Kaapkolonie.
Al met al dus weer een topdag gehad! Iets meer kunnen ontspannen dan gister;) De hele kustlijn was prachtig, de haventjes stralen een en al knusheid uit en we zijn op 'die mees suidwestelike punt van die vasteland van Afrika' geweest!

Vanavond gaan we met de Dutchies uit eten in Obs. Moet een goede afsluiter van de dag zijn!
Bye bye!

  • 12 Oktober 2014 - 19:52

    Petra:

    Nou, we spreken ook al een aardig woordje over de grens haha.
    Zo vind ik dat lied van Karin Bloemen in het Afrikaans ook zo mooi,
    Ken je dat?
    Lieve Lau, koester alles wat je mee mag maken,
    En vooral: GENIET MET VOLLE TEUGEN!!!!!!

    Dikke kus , petra

  • 12 Oktober 2014 - 19:59

    Mama:

    Donatie is gedaan! Leuke foto op de Facebookpagina van the Happy Africa Foundation! Door al je tripjes krijg je vast al een aardige indruk van de omgeving. Die pinguïns, heb je die ook echt gezien(of alleen geroken,haha) En walvissen?
    Xx

  • 12 Oktober 2014 - 21:15

    Sam:

    Hoi lau SUPER leuke foto's op fb
    Nog heel veel suc6 met je benen en voeten
    Xx

  • 13 Oktober 2014 - 08:10

    Laura De Groot:

    @Petra: Dankje, komt helemaal goed! En ik ken het lied niet zo goed, maar heb het weleens gehoord. Afrikaans is ook best te begrijpen, maar Xhosa is echt een Bantu taal en daar snap je niks van als Nederlander haha.

    @Mama: Dankje voor je donatie!! En klopt, ik heb in een week tijd al zoveel gezien. Heel leuk! Los van dat zou ik ook zo nog drie maanden langer blijven.
    Zeker weten pinguins gezien! Eerst loop je over een pad met bosjes erlangs en daar zitten ze net achter gaas. Dus kan je gewoon recht voor je neus zien. En op het strand zelf van een paar meter afstand zitten er wel minstens 100. Ik zal je nog foto's appen!

    Ik heb ook geprobeerd foto's te uploaden op deze pagina, maar dat lukte helaas niet.

  • 13 Oktober 2014 - 16:10

    Sam:

    Hoi lau hoe gaat het met je voeten
    Xx

  • 13 Oktober 2014 - 20:23

    Laura De Groot:

    @Sam: Hee! Het gaat prima hoor! Vanochtend wel spierpijn in mijn bovenbenen, maar dat ging al redelijk snel weg. Gaat goed:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Kaapstad en Tuinroute

Recente Reisverslagen:

18 November 2014

THE END

12 November 2014

Waaaaah

11 November 2014

maandag en dinsdag- tour

09 November 2014

veel te vertellen

05 November 2014

einde projecten is in zicht
Laura

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 10480

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 17 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: