WAUW - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu WAUW - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laura Groot - WaarBenJij.nu

WAUW

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee luitjes,

Man o man. Ik heb een geweldig weekend gehad. Het lijkt wel of elk weekend weer beter is. Om te beginnen was het Halloweenfeestje erg gezellig. Lekkere dingen gegeten en leuke spelletjes gedaan(zo snel mogelijk melk oplikken, zoveel mogelijk marshmallows in je mond houden, snoepjes in je teammate's mond gooien etc.). We hebben nog gewonnen ook! Tessa en ik hebben zelfs ook nog met onze outfit gewonnen:) Het thema was clever en we hadden een P op onze buik geplakt en een zwart rondje om ons oog getekend: Black Eyed Peas;) Dus twee repen chocola in the pocket haha.

Zaterdag. God, wat een toffe dag. De dag van het skydiven/parachute springen. Dit was pas in de middag, dus om de ochtend nuttig en relaxed door te komen, ben ik naar het District Six museum gegaan. Dit gaat over de wijk Distrixt Six, waar eerst alle culturen en kleuren samen leefden, maar vanaf de Apartheid was het niet meer hetzelfde en uiteindelijk is het zelfs een 'witte wijk' geworden. Heel interessant om verhalen te lezen van ex-bewoners en foto's te zien van de wijk toen en later.

Dan, Tatatatata, het skydiven!! DAT WAS ZO VET. Het is moeilijk om de hele vlucht en jump en vrije val zo te vertellen, maar ik heb het op video en foto's.Ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, ook omdat de jongen uit het huis die ook ging springen niet zenuwachtig was. De vlucht was heel chill en het uitzicht was ongelofelijk mooi. Ik moest als eerste vallen, omdat ik de lichtste was. Dat vond ik ook wel fijn, want dat hoefde ik niet de andere twee(Zweed uit het huis en Fransman die we niet kenden) te zien vallen. Het engste stuk was dus ook toen opeens het luik open ging en ik op het randje moest gaan zitten. Je moet je benen dan onder het vliegtuig houden en de instructeur valt vanzelf en jij dus ook. Dat gevoel is zo raar, het is zo tegen je verstand in haha. Dus ik ben maar 5 sec bang geweest en daarna was het awesome. De vrije val is 30 sec en dan gaat de parachute uit. Het uitzicht is geweldig en ik mocht ook nog even zelf sturen. Dan sta je binnen een paar minuten alweer op de grond en de adrenaline giert door je lijf. Wel even last gehad van mijn oor, alsof ik doof was, maar dat kwam door de druk en harde wind opeens als je valt. Verder ging het prima! Ik zei van tevoren ook dat ik het maar 1 keer wilde doen, maar ik zou het nu zo weer doen! Supertoffe ervaring!
Terug in het huis hebben we de video's aan een paar huisgenoten laten zien en weer verschrikkelijk gelachen. Fred was ook zo grappig haha. Daarna ben ik een rondje gaan rennen, want ik had zoveel energie en onrust in me. Dat was natuurlijk alleen maar positief. Na het douchen uit eten gegaan met Florence, die terug was van haar tour jippie, en een vriend van haar uit Nederland. Ook met hen uitgegaan op Long street die avond en een leuke avond gehad in een club met veel lokale mensen. Dansen dat ze deden!
Thuis was ik wel helemaal gesloopt van alle indrukken die dag.

Heerlijk maar kort geslapen die nacht, want vanochtend zouden we al op tijd naar Mzoli's gaan. Dit is een Braairestaurant in de township Gugulethu. Ze kwamen me wat later ophalen dan gepland en om 11 uur/half 12 stonden we in de rij om ons vlees te kiezen. Dit gaat net als bij de slager en we hebben gevraagd voor een schaal met vanalles erop voor 3 personen. We kregen een volle schaal met drie lappen steak, drie stukken kip, drie lapjes lam en 1,5 meter boerewors. Haha we keken onze ogen uit, want het kostte alles bij elkaar maar iets meer dan 10 euro! En het was goed vlees hoor!
Dan kon je doorlopen en je eten afgeven bij de koks/braaiers. Heel vet om dat hele gebouwtje te zien en te zien hoe het vlees wordt gesneden tot het braaien zelf. Het braaien kon even duren en ondertussen hebben we een drankje gehaald en in de zon gechilld. Na, ik denk, een uur/1,5 uur was het vlees klaar(populaire tent, waren we op voorbereid) en we hebben genoten! Alles was lekker gekruid met braaikruiden en top gebakken. Heerlijk mals vlees.
De rest van de middag biertjes gedronken en gedanst en genoten van de zon en het dansen van de lokale mensen, want die waren er veel. Tenminste, 80% was donker getint en die gingen helemaal los! Het stond om 3 uur ook helemaal vol met aangeschoten, dansende mannen en vrouwen. Geweldig om naar te kijken.

Om half 6 veranderde de sfeer een beetje en hadden we het ook wel gezien. Tijd om naar huis te gaan. We zijn ook weer met zijn drieën iets gaan eten in Obs(ook weer lekker all you can eat sushi en tai). Oftewel, ik zit nu bommetjevol, maar ik lig inmiddels fris en fruitig na een douche(alles stonk naar rook/vuur/braai) en voldaan na een superweekend in bed.

Morgen zullen er weer mensen weggaan, maar er komen ook 10 nieuwe vrijwilligers aan. Hiervan zijn er 4 nederlands en 2 daarvan, schijnbaar een koppel, zullen op mijn project komen helpen. Ook krijg ik twee nieuwe roomies, want het meisje waar ik nu mee op een kamer zit gaat morgen weg. Ik ben heel benieuwd en hopelijk ga ik een goede laatste week project tegemoet! Nu ga ik lekker slapen, daar twijfel ik niet over. Ik ben gesloopt, maar het was een topweekend!

  • 02 November 2014 - 22:15

    Kitty:

    Wauw Laura dat moet echt vet zijn geweest. Ik wil ook.. Leuk om te lezen. 6 weken Kaapstad zal echt wel te kort zijn. Veel plezier nog.

  • 03 November 2014 - 08:49

    Petra:

    Lau'tje Lau'tje.......
    Wat heb jij een topweekend achter de rug!
    Gisteravond onder het etentje bij de Kluis in Vlijmen
    Vertelde je moeder al hoe het was geweest.
    Keispannend moet dat geweest zijn!
    Leuk dat je er een video van hebt,ben heel benieuwd!
    Het begint op te schieten voor je dus geniet nog met volle teugen.
    Dit vergeet je van je leven niet meer.
    ENNE......... KEISTOER VROUW!


  • 03 November 2014 - 12:12

    Johan De Groot (opa ):

    Hallo Laura, wat een weekend, Annemiek liep de marathon in New York,en jij springt uit een vliegtuig in
    zuid Afrika. Ik ben zo trots als een pauw, wat een supermeiden heeft die opa toch.
    Goed van Annemiek he, en Opa en Oma hebben de aankomst live op de laptop kunnen volgen.
    We hebben Annemiek met onze eigen ogen over de eindstreep zien binnenkomen,wat een WONDERFULL
    WORLD, wat een techniek. En zoals ik uit je verslag heb kunnen lezen heb jij ook een super weekend
    gehad. Nou meisje geniet er nog maar even van ,want je weet de tijd staat niet stil,en het is zo weer voorbij.P S. Voor een wijn tour ben ik in, springen uit een vliegtuig doe ik je niet na ik vindt het
    SUPER STOER.

    Liefs Opa en Oma

  • 03 November 2014 - 18:29

    Laura De Groot:

    Wat een lieve reacties weer van jullie! Dankjulliewel en ik blijf zeker genieten. Vandaag besefte ik opeens maar al te goed dat dit alweer mijn laatste week project is..
    Kitty, zes weken is inderdaad te kort en ik weet heeel zeker dat ik ooit nog terugga, het liefst om ook de kindjes weer te zien;)
    Opa, super dat jullie Annemiek konden volgen via internet! Heel erg knap van haar,maar ik had niet anders verwacht eigenlijk:) En vooruit, skydiven hoeven jullie dan niet te doen, we houden het wel bij wijntjes drinken haha;)

  • 09 November 2014 - 14:44

    Annemiek:

    heeeee meis!!!!!
    sorry zo´n late reactie hier(had je nl al smsje gestuurd)...maar wat een TOOOOOOOOOOOP weekend zeg!!! zou echt dependers (pampers voor volwassenen) aanmoeten wil ik uit zo'n vliegtuig springen..wat SUUUUUUPER stoer!!! ben zo blij dat je het daar zo goed getroffen hebt en je zoveel verschillende dingen kunt ervaren!! geniet nog even!!!! lfs anne xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika

Kaapstad en Tuinroute

Recente Reisverslagen:

18 November 2014

THE END

12 November 2014

Waaaaah

11 November 2014

maandag en dinsdag- tour

09 November 2014

veel te vertellen

05 November 2014

einde projecten is in zicht
Laura

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10476

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 17 November 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: